loading...
مــجله اینــترنــتـی بــرنــا آیــ تــیــ
آخرین ارسال های انجمن
عنوان پاسخ بازدید توسط
سوال های صندلی 0 264 admin
اطلاعیه جدید 2 1059 admin
شما یادتون نمیاد ! اون قدیما ... 0 1037 admin
☆☆تایپیک جامع لوگو برای طراحی بنر ☆☆ 1 981 admin
پیامک تسلیت محرم 91جدید 1 958 manal
๑۩۞۩๑ چت روم برنا آی تی ๑۩۞۩๑ 25 2537 aloneboy
مهمان صندلی داغ این هفته ( AloneBoy ) 16 1791 manal
پیشنهادات خود را اینجا مطرح کنید ! 2 1011 aloneboy
جملات کوتاه و طنز ! 0 852 admin
اطلاعیه جدید انجمن ! 0 890 admin
انتقادات خود را مطرح کنید ! 0 472 admin
نصب چت روم گرافیکی برای ( برای کاربران VIP ) 9 979 admin
■ پرسش و پاسخ پیرامون اسکریپت ها در این تاپیک ■ 0 423 tntcode
چند بار در روز کلیدهای صفحه کلید را میفشارید ؟ 0 404 aloneboy
دانستنی هایی در مورد باتری لپ تاپ 0 453 aloneboy
قابلیت های جالب وسیله ای به نام فلش USB!!! 0 446 aloneboy
نام نویسی در مسابقات سایت/وبلاگ برتر ! 1 503 amirreza
طراحی لوگوی رایگان فقط در این تایپیک 3 618 aloneboy
این زن قدرتمند و ثروتمند مدیرکل کارخانه پپسی است 0 345 aloneboy
معنی بسیار جالب نام کشورهای مختلف جهان! 0 428 aloneboy
Admin بازدید : 382 پنجشنبه 1391/11/05 نظرات (0)

Email Security Tips Intro 7 نکته امنیتی مهم درباره استفاده از ایمیل

 حفظ امنیت در دنیای وب از نکات مهم استفاده از اینترنت است و روزانه هزاران کاربر با بی‌توجهی به این مسئله به آسانی در دام برنامه‌های مخرب و هکرها می‌افتند؛ با اینکه بسیاری از ما روزانه با اخبار بسیاری از این نوع سروکار داریم اما به نظرمان می‌آید که «این اتفاقات برای من نخواهد افتاد!»

امروز چند نکته ساده اما مهم امنیتی را بیان خواهیم کرد که به حفظ امنیت ایمیل شما کمک خواهد کرد.

۱-از ایمیل‌های جداگانه استفاده کنید.

اگر مانند بیشتر کاربران اینترنت باشید ایمیل شما مرکز تمامی عملیات روزانه و شخصی شماست. تمام اطلاعیه‌های فیسبوک، ثبت‌نام در سایت‌های مختلف، خبرنامه‌ها، ایمیل‌ها و پیغام‌های شخصی و… به ایمیل شخصی‌تان ارسال می‌شوند؛ درست است!؟ این کار مانند این است که تمام تخم مرغ‌ها را داخل یک سبد بگذارید و درصورتی که بلایی سر سبد بیاد تمام تخم مرغ‌های شما از بین خواهد رفت. به عبارت دیگر وقتی شما همه فعالیت‌های خودتان را با یک ایمیل انجام می‌دهید، درصورت هک شدن ایمیلتان تمامی اطلاعات شما نیز درمعرض دستبرد قرار خواهد گرفت. پس توصیه اول ما استفاده از ایمیل‌های جداگانه برای فعالیت‌های متفاوت است.

۲- ایجاد رمزعبور منحصربه فرد

email security password 7 نکته امنیتی مهم درباره استفاده از ایمیل

 ایجاد چند ایمیل مجزا برای فعالیت‌هایتان پسورهای منحصربفرد نیز نیاز دارد زیرا اگر یکی از ایمیل‌های شما هک شد و شما از همان رمز عبور برای تمامی ایمیل‌هایتان استفاده کرده باشید، مثل این است که پسوردتان را دودستی تقدیم هکر کرده‌اید!

۳-مراقب حملات فیشینگ باشید

هنگامی که برای خرید یا ثبت نام در یک سایت اطلاعات شخصی‌تان را وارد می‌کنید معمولا با جملاتی مانند “We will never ask you for your password” برخورد داشته اید که به معنی این است که سایت هرگز ایمیلی حاوی درخواست رمزعبور ارسال نخواهد کرد. پس اگر ایمیلی با این محتویات دریافت کنید می‌دانید که یک حقه برای به دست آوردن رمزعبورتان است. اما سطح بالاتری از کلاهبرداری‌ها وجود دارد که به فیشینگ معروف هستند. کاربران خرابکار برای ایجاد این نوع حملات هویت یک سایت معروف را جعل می‌کنند (مانند فیسبوک) و ایمیلی برای کاربران ارسال می‌دارند و ازآنها می‌خواهند به دلیل مشکلات به وجود آمده نام کاربری و رمزعبورشان را ارسال کنند و یا صفحه‌ای جعلی مانند سایت اصلی طراحی و کاربر را به آن صفحات هدایت می‌کنند. مراقب باشید. هیچگاه از طریق ایمیل به ارسال یوزر و پسورد اقدام نکنید و همیشه لینک‌ صفحاتی که برای ورود به سایت‌ها استفاده می‌کنید را کنترل کنید.

۴-هیچگاه برروی لینک‌های موجود درون ایمیل‌ها کلیک نکنید

email security phishing 7 نکته امنیتی مهم درباره استفاده از ایمیل

 اگر درون ایمیلی لینکی وجود داشت در ۹۹% نباید روی آن کلیک کنید! تنها زمانی برروی لینک‌ها کلیک کنید که منتظر ایمیلی از انجمن یا گروهی هستید که پیوند آن انجمن و یا لینک فعال سازی کاربری شما را ارسال کرده باشد و مواردی شبیه به این.

اگر با اسپمی مواجه بودید که تبلیغاتی برای فروش محصولات خود ارائه کرده بود هرگز روی پیوندهای موجود در آن نامه کلیک نکنید. شما نمی‌دانید این لینک‌ها شما را به کجا خواهند برد. همیشه یادتان باشد اگر از بانک یا وب‌سایت‌های مهمی از این قبیل ایمیلی دریافت کردید به جای کلیک برروی لینک موجود در نامه، آدرس ساید را بصورت دستی در نوار آدرس تایپ کرده و وارد سایت شوید.

۵-فایل‌های پیوست ناخواسته را باز نکنید

فایل‌های پیوست یا اتچمنت‌ها می‌توانند حقه‌های کثیفی را درون خودشان مخفی کنند! پیوست‌ها اگر از طرف دوستان و آشنایان باشند می‌توانند برای موارد بسیاری استفاده گردند. عکس‌هایتان را برای یکدیگر ارسال کنید، پروژه‌هایتان را ایمیل کنید و… اما اگر اتچمنت درون ایمیلی ناخواسته بود هرگز آن را باز نکنید. حتی اگر فایلی بی‌آزار به نظر می‌رسد می‌تواند جعلی باشد، مثلا پسوند فایل JPEG باشد درصورتی که فایلی اجرایی در زیر لباس آن پنهان است!

۶-اسکن برای یافتن ویروس‌ها و تروجان‌ها

email security scam 7 نکته امنیتی مهم درباره استفاده از ایمیل

 بهتر است هرزمان که ایمیل مشکوکی را باز کردید توسط آنتی ویروس خود به اسکن کامپیوترتان بپردازید. برخی از ایمیل‌ها حاوی ویروس‌هایی هستند که با بازشدن نامه به سیستم رخنه می‌کنند. البته همه اسپم‌ها اینگونه نیستند اما همیشه مراقب باشید.

۷- از شبکه‌های بیسیم مطمئن استفاده کنید

و آخرین نکته اینکه ایمیلتان را درزمان‌هایی که از اینترنت بیسیم عمومی استفاده می‌کنید چک نکنید. شاید کمی سخت باشد اما باید بدانید که اینترنت بیسیم مخصوصا شبکه‌های عمومی، شبکه‌های امنی نیستند. برنامه‌هایی به نام network sniffers یا شنود شبکه وجود دارند که در پس‌زمینه شبکه‌های وایرلس اجرا می‌شوند و می‌توانند به تجزیه و تحلیل داده‌های ردوبدل شده بپردازند. هکرها می‌توانند با این اطلاعات به دنبال نام کاربری و رمزعبورتان باشند!

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    شما از کدام برند موبایل استفاده می کنید؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 143
  • کل نظرات : 35
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 13
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 42
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 75
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 472
  • بازدید ماه : 1,293
  • بازدید سال : 11,402
  • بازدید کلی : 84,629